Sunday, November 28, 2010

WEDDING :)

location : bilik air tdow!!
mood : happy..
music : 150 juta..

hahh..sape nak kawen??ctew sket..cuty2 solah nie kan..
msty rmai yang wat kenduri kawen kan..btol x??[cakap la btol]
haha..lau nak kawen 2 jemput2 laa..hee..bole gak isi pwot ngan mknan FREE!!
x terkecualy akak kesygn TEMAN sowg nie..[atee..da blajo kat peghok..
ckap perghok ler plak..agagaa..]


 sape plak nikah nie!!!!!!!hehee..jeng jeng jeng...
 [takowt nyew aku..huhhhh]

citew psal kawen nie kan..msty sume owg nak btol x??
haaa..tp cbaran bg seorg lelaki untuk jadi ketua keluarga
yg nak berjabat tgn @ di goncang oleh tok kadi 2 sbnr nyew bkan mudah..
gerumuh..eyh slap..gemuruh..haaa..see..smpai slap2..haha..
[mcm aku laki yg nak gementar lbh..hakhakhak..]
haha..ade 1 story nieyh haa..nak kongsi sket...hehehe..
bermula lah kesah.........................

PERNIKAHAN DI RUMAH ABU!!

tok kadi : pengantin lelaki dah sedie??

pengantin lelaki : dah tok kadi..

tok kadi : hah elok la 2 kite mule kan skrg..karang aku nak g nikah nan org laen plk..

pengantin lelaki : hahhhh??tok nak g nikah???

tok kadi : eyh slap plak dah..nak g nikah kan owg laen plak..aisshh..[smbil tersenyum malu]

pengantin lelaki : owwhh..

tok kadi : ok..sedia sume??owk kite mule kan sekrg..

maka si tok kadi nie pown meminta si pengantin lelaki 
mengesah kan butir diri nya pada borang..
dan di ikuti oleh para wali dan saksi..
dan kemudian nya tok kadi td nie pown meminta kebenaran untuk bertemu
dgn pengantin perempuan bg mengesah kan persetujuan..
bila dah dpt per setujuan..tok kadi pown akan memulakan
ucapan mengenai hukum-hakam,tanggungjwab,
kelebihan perkahwinan yg disertai dgn dalil2 dan nas2..
lpas 2 ape ag................
bermula lah saat2 yg digeruni oleh kaum ADAM..

tok kadi : [hulur tgn]

pengantin lelaki : [menyambut dgn perasaan gemuruh..]

tok kadi : hai abu bin ali..aku nikah da kahwin kan akan dikau dengan
aminah binti amin dengan mas kahwin nya 30 ringgit tunaaaiiii..

pengatin lelaki : [gemuruh!!fokus hlang bertaburan,dgn keadaan yg gelabah beliau menjawab]
errmmm..sahaja aku mandi hadas..........

tok kadi :[cpt2 potong] haisshhhh..kamu nak kawen nie..bkan nak mandi hadas.. 
erm baek lah..lagi sekali..

pengantin lelaki : sahaja....

tok kadi : bkan sahaja..SAYA....lagi sekali[dah mule naek hangin]

pengantin lelaki : baek..

tok kadi : hai abu bin ali..aku nikah dan kahwin kan akan
dikau dengan aminah binti amin dgn mas kahwin nya 30 ringgit tunaaaiii...

pengantin lelaki : saya nikah kan dikau dengan aminah binti amin dengan mas kahwin...[aik??????????]

tok kadi : eyh!kamu yang nak nikah..bukan aku..kalau aku trime nikah nye karang..bru kamu tau..

pengantin lelaki : [makin gelisah..]

tok kadi : okey2..kite cbe lagi sekali yaa...

pengantin lelaki : baek lah tok..

tok kadi : hai abu bin ali..aku nikah dan kahwin kan akan dikau dengan aminah binti amin dgn mas kahwin nya 30 ringgit tunaaaiii...

pengantin lelaki : saya trime nikah nya aminah binti amin dengan.................mas kahwin......

tok kadi : truskan..jgn sekat2!!
ok..lagi sekali..tarik nafas pnjang2... hai abu bin ali..aku nikah dan kahwin kan akan dikau dengan aminah binti amin dgn mas kahwin nya 30 ringgit tunaaaiii..

pengantin lelaki : aku trime nikah nya aminah binti amin dengan mas kahwin nya 30 rakaat tunaaaiiii..[dengan yakin...]

tok kadi :30 ringgit laa..bkan 30 rakaat..[lembut nada nya..dah thap kesian dah  nie..]
ape kebnyak sygt rakaat nye..solat tarawikh pown x smpai 30 rakaat..

dan akhir sekali.........[dengan semangat yang kental dri kaum adam..]

tok kadi : hai abu bin ali..aku nikah dan kahwin kan akan dikau dengan aminah binti amin dgn mas kahwin nya 30 ringgit tunaaaiii...

pengantin lelaki : aku trime nikah nya aminah binti amin dengan maskahwin 30 ringgit tunaaaiii...

tok kadi : alhamdulillah..sah??

wali da sksi : sahhhhhh..

org ramai : amiiiiiiiiinnnnnnnnnnnnnnn.....

hahahaa..ghittuuu la ssh nyew nak BERJABAT tgn dgn tok kadi..
so jgn memain ye kaun adam..hehe..mcm2 krenah dan cre ade mse akad nikah nie slalu nyew kan
hehe..maklum lah..kali pertame..tp yg dah kali kedue or ketige or keempat 2 mungkin dah pro kowt...
hahahaa..so..diucap kan selmat pengantin bru la kpade sesiape yang nak kawen pde musim cuty skolah nie..
jgn lpew jmpot teman ye pah bedah..haha..
n tahniah je untuk kak long yang bwu melangsung kan kenduri nya tdi dri sblah pihak lelaki
i yg penat tau..tgkp2 gmbr...ahahaha..cooming soon teman msok kan gmbr beliau..
x smpat nak edit ag meyh..bwu smpai..hehee..

story nie sesaje jewp..untuk bhan melawak ghituu kan hahh..
hahahaa..x dewk kene mengena dgn yg idup @ yg dah x ade yeaa..


SEKIAN...
:)

8 comments:

  1. hahaha.. lawak la.. hope my future husband nti tak macam tu la kan.. nti kite yg geram rase nak p berjabat tgn ngan tok kadi n tolong akad nikah kan. hahaha.

    ReplyDelete
  2. hahaha..tau x pewk..
    slap2 sowk pengatin pompuan 2 lak yg g tolong akad kan
    hehe..bwu tau..so pde lelaki2 kat luar sne kne bersiap sedia btol2 la sblm nak nikah!!
    ;)

    ReplyDelete
  3. baikk..sy dah sedia...

    sahaja aku puasa pada esok hari...hahaaha..

    nice one qiela...keep blogging k...^^

    ReplyDelete
  4. hahaa..
    jge2 luffy..
    bhaye nak pgang tgn tok kadi 2..
    mcm2 bole kuar..hakhak..

    ReplyDelete
  5. hahaha..x takot pon..dh sedia dh ni..hehe..;))

    ReplyDelete
  6. hahaha..
    eala 2..dah ade calon la 2 yg dah sedie uh
    hehe
    ;)

    ReplyDelete
  7. hahaha..xde calon pon...jom kawin qiela..ahaks..~

    ReplyDelete
  8. ahahaha..
    jum..
    cpat laa..hehe
    ngeeee..
    ;P

    ReplyDelete